donderdag 2 oktober 2014

Prototype 1: soort beweging bepalen

primaire ideeën:


* De krab splitsen in 2 helften en focussen op 1 helft

* De krab in de richting van de trekkracht laten komen

* via een centrale as de poten laten 'bewegen'


Protoype:


 verhoogje + rails (aluminium)




 plankje (halve lichaam)  met uitgevijlde groeven + rekker achteraan bevestigen
trekbeweging naar je toe met terugtrekkende kracht van de rekkers om het systeem te doen terugkeren

+: aluminium glijdt goed over hout
+: rekkerbeweging zorgt voor 'reset'
+: simpelheid systeem
+: vertraging bij trekbeweging (rekker)


-: extra kracht nodig voor de beweging
-: zonder extra neerwaartse druk wil het plankje kantelen bij trekken
-: lijkt niet zo een mooie opstelling



Inzichten:


* Centrale body is meer dan moeilijk genoeg, dus eerst focussen op één helft dan pas (eventueel) op volledige krab

* Terugkeren rekker --> achterwaartse pootbeweging (Geen realisme)

* de compartimenten van de pootjes zelf juist laten bewegen lijkt ook ingewikkeld


Wat te testen:


* zwendel met daarop verbinding om de poten te laten bewegen (ipv trekbeweging)

* poot vormgeven als 1 geheel een daarmee verderwerken, eerst zorgen dat de hoofdbeweging goed zit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten